arrow to features
FAQ

Vi hjälper dig med snabba svar på frågor i alla kategorier

Bild på man och hand

Här är svar på alla dina frågor om fakturor, ångerrätt och stöldskyddsdekaler samt ID-märkta nyckelbrickor. Vi delar även med oss om kunskap om relevanta ämnen. Du kan även söka på information om våra tjänster:

  • ID-skydd, Kreditbevakning och bedrägerier

  • Bolagsskydd och Företagskoll

  • Brandsäkerhet och Notice brandlarm

Läs senaste rapporten
Bild på man och hand

Sök bland vanliga frågor och svar

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Fakturor

Jag har skickat in blankett för autogiro/registrerat autogiro via min internetbank, men jag får ändå en pappersfaktura?

Den pappersfaktura du har fått skapades och skickades ut till dig innan ditt autogiro blev godkänt. Du behöver betala denna månadsfaktura som tidigare.

Läs mer
Nyckelbricka

Jag har tappat min Nyckelbricka! Hur gör jag?

Hör av dig till kundservice för att få hjälp.

Läs mer
Företagskoll

Jag har tecknat en företagsförsäkring hos ett stort försäkringsbolag, då har jag väl det jag behöver?

Nej, men det är givetvis bra.

Läs mer
Ångerrätt

Jag har ångrat mig men ångerrätten har löpt ut, hur gör jag?

Din tjänst har en uppsägningstid som du hittar på ditt avtal. Ring vår kundtjänst om du känner dig osäker.

Läs mer
Ångerrätt

Jag har ångrat mig, hur säger jag upp tjänsten?

Kontakta vår kundtjänst på telefon 0771-404 505

Läs mer
Fakturor

Jag hittar inget inbetalningskort på fakturan, hur ska jag betala?

Du klipper bort den nedre delen på fakturan. Är du osäker - kontakta vår kundtjänst.

Läs mer
Fakturor

Jag hittar inte vilket bankgiro eller plusgiro jag ska betala till?

Betalningsmottagare: Svea Bank Bankgiro: 393-7588, Plusgiro: 4168101-6

Läs mer
Nyckelbricka

Jag vill beställa fler Nyckelbrickor. Hur går jag tillväga?

Kontakta vår kundservice för att beställa fler brickor.

Läs mer
Kreditbevakning

Kan jag lägg till en extra användare efter jag köpt Kreditbevakningen?

Ja, kontakta vår kundtjänst på 0771-404 505.

Läs mer
Personnummerspärr

Kan jag ta bort mina personuppgifter från internet?

Nej, det är inte möjligt.

Läs mer
Notice brandlarm

Kan jag ta med mig brandvarnaren när jag flyttar?

Absolut. Sätt upp brandvarnaren i ditt nya hem och hör av dig till oss för att meddela din nya adress.

Läs mer
Notice brandlarm

Kan jag testa min brandvarnare själv?

Javisst, det går bra.

Läs mer
Personnummerspärr

Kan man hitta någons hela personnummer på nätet?

Ja, det är enkelt att hitta någons hela personnummer inklusive fyra sista siffror på nätet.

Läs mer
Företagskoll

Kan man lägga till en extra användare i Företagskollen? 

Ja, absolut! Kontakta vår kundservice så hjälper de dig.

Läs mer
Notice brandlarm

Min brandvarnare tjuter, men ni ringer inte upp? 

Prova först med att byta batteri.

Läs mer
Fakturor

Måste jag få en pappersfaktura hemskickad?

Nej, vi erbjuder både autogiro och e-faktura.

Läs mer
Prisändring

Ni har skickat information till en mejladress som jag inte använder, kan ni ändå genomföra prisjusteringen?

Ja. Vi har skickat mejl till den e-postadress som du har uppgett till oss. Om vi har fått ett svar att adressen inte är giltig eller inte längre existerar skickas istället ett SMS. Kontakta kundservice 0771-404 505 om du vill uppdatera dina kontaktuppgifter samt adress.

Läs mer
Prisändring

Ni har skickat information till ett telefonnummer jag inte längre använder, kan ni ändå genomföra prisjusteringen?

Ja. Vi har skickat SMS:et till det telefonnummer du har uppgett till oss. Kontakta kundservice 0771-404 505 om du vill uppdatera dina kontaktuppgifter samt adress.

Läs mer
Företagskoll

När aktiveras mitt företagsskydd?

Du får ett SMS skickat till dig inom 24 timmar.

Läs mer
Kreditupplysningar

När jag gör kreditupplysningar på ett företag, ser företaget det?

Nej, kreditupplysningarna görs helt anonymt.

Läs mer