Från spelbranschen till vardagssäkerhet

Vår partneransvarige Niclas Tjeder har många strängar på sin lyra. Från filmproduktion med musikvideos till marknadsföring och event var steget ändå ganska kort. Men under sin tid som delägare i en reklam- och designbyrå arbetade Niclas med svenska spelbolag, och Niclas kände att det var en spännande marknad att gå in i.  

Fokus hamnade snabbt på prestationsbaserad marknadsföring, vilket är något jag uppskattar mycket. Idén om att betala för resultatet är något som egentligen alltid gäller, men aldrig mer än på prestationsbaserade kampanjer. Detta sätt att tänka har jag fortfarande.

En kreativ roll
På Tryggsam är det Niclas som ansvarar för att partnerföretag förstår Tryggsams tjänster och hur samarbetet ska gynna både dem och Tryggsam.  

”Partnersamarbeten är ett otroligt roligt spelfält då det egentligen inte finns några begränsningar gällande kreativitet. Den enda regeln är att 1+1 skall bli mer än 2.”  

På frågan varför Niclas väljer att lägga sin energi och kreativitet hos Tryggsam svarar han:

”Tryggsam var under lång tid en kund till mig så jag kände gänget väl. Att de sålde in rollen till mig i samma veva som jag sålde produkter till dem var både komiskt och lyckosamt. Tryggsam är kreativa, nyfikna och jag ser stor potential här, både för mig själv, och i företaget. Det ska bli spännande att se vad de närmsta åren bär med sig!”