VI UPPDATERAR TJÄNSTER & PRISER

Viktig information om kommande förändringar

Tack för att du är kund hos Tryggsam.
Vi vet hur viktigt det är att komplettera sina försäkringar med smarta säkerhetstjänster – särskilt i en värld som blir allt mer digital. Efterfrågan på mer heltäckande lösningar ökar, och därför utvecklar vi kontinuerligt våra tjänster för att bättre möta våra kunders behov.
Prisjustering i juni 2025
Från och med juni 2025 kommer priset på vissa av våra tjänster att justeras. Om du påverkas av förändringen kommer du att få mer detaljerad information via mejl eller SMS – minst en månad innan prisändringen träder i kraft. Där framgår exakt vilka tjänster som berörs och vad det nya priset blir för dig.

Vad innebär prisjusteringen för dig?
I meddelandet du får anges tydligt hur just du påverkas. Om du inte vill fortsätta ditt abonnemang efter prisändringen har du rätt att säga upp det. Du behöver i så fall kontakta oss senast dagen innan prisjusteringen börjar gälla. Tjänsten avslutas enligt den uppsägningstid som gäller för ditt abonnemang. Har du bindningstid kvar behåller du naturligtvis ditt nuvarande pris under hela bindningstiden.

Har du frågor?
Du är varmt välkommen att kontakta vår kundservice på 0771-404 505 eller via e-post kundservice@tryggsam.com
Du hittar också svar på vanliga frågor längre ner på denna sida.

Tack för att du väljer Tryggsam. Vi ser fram emot att fortsätta erbjuda dig trygga och smarta tjänster.

Vanligt förekommande frågor och svar!

Varför justeras priset på min tjänst?

Tryggsam arbetar ständigt med att utveckla och förbättra våra tjänster för att kunna leva upp till våra kunders högt ställda krav. Med syftet att kunna göra detta behöver vi med jämna mellanrum se över vår prissättning. I informationen som har skickats ut till dig samt i texten ovan har vi samlat information om vilka förbättringsområden vi har arbetat med den senaste tiden.

Läs mer

Ni har skickat information till en mejladress som jag inte använder, kan ni ändå genomföra prisjusteringen?

Ja. Vi har skickat mejl till den e-postadress som du har uppgett till oss. Om vi har fått ett svar att adressen inte är giltig eller inte längre existerar skickas istället ett SMS. Kontakta kundservice 0771-404 505 om du vill uppdatera dina kontaktuppgifter samt adress.

Läs mer

Ni har skickat information till ett telefonnummer jag inte längre använder, kan ni ändå genomföra prisjusteringen?

Ja. Vi har skickat SMS:et till det telefonnummer du har uppgett till oss. Kontakta kundservice 0771-404 505 om du vill uppdatera dina kontaktuppgifter samt adress.

Läs mer

Om jag inte är nöjd med prisjusteringen, kan jag då avsluta mitt abonnemang?

Om du skulle vilja säga upp abonnemanget på grund av prisjusteringen behöver du kontakta oss senast dagen innan den träder i kraft. Din tjänst avslutas då i enlighet med den uppsägningstid du har på ditt abonnemang. Om du har bindningstid kvar behåller du naturligtvis ditt gamla pris under hela bindningstiden. Ifall du undrar något når du vår kundservice på telefon 0771-404 505.

Läs mer

Om jag har frågor som ännu inte besvarats, var vänder jag mig då?

Kontakta gärna vår kundservice på telefonnummer 0771-404 505, så hjälper vi dig.

Läs mer
LITA INTE BARA PÅ VAD VI SÄGER!

Vi har nu förtroendet
från över 70,000 nöjda kunder

4.3

1400+ Omdömen

Spara 468 kronor per år, samtidigt som du hjälper miljön!

Aktivera Autogiro - så dras din betalning automatiskt från ditt bankkonto varje månad och du slipper fakturaavgiften på 39 kronor. Aktivera ditt autogiro via https://autogiro.svea.com eller kontakta vår kundservice.
E-faktura: Med E-faktura skickas fakturan direkt till din internetbank och du slipper då fakturaavgiften på 39 kronor. Du aktiverar E-faktura genom att logga in på din internetbank, välj “E-faktura”, sök på “mottagare” och fyll därefter i Tryggsam och tryck på “sök”. Vi kommer upp som mottagare “Tryggsam i Sverige/Svea”. Tryck på “anmäl” och fyll i ditt kundnummer vilket du finner på mina sidor eller på din senaste faktura.