Under en begränsad tid har du kostnadsfritt fått prova Tryggsams rekommenderade Kreditbevakning med ID-skydd. Nu håller tiden på att gå ut, men för bara 99 kr/månaden fortsätter du att vara skyddad.
Missa aldrig en viktig händelse! SMS-larm i mobilen direkt vid risk för bedrägeri, kreditupplysning eller om dina uppgifter ändras.
Med ett samtal spärrar vi ditt personnummer och dina ID-handlingar direkt utan ställtider.
Vårt digitala verktyg analyserar din kredit inkl. kreditbetyg, Följ din kreditvärdighet i realtid.
Oavsett typ av bedrägeri kan du känna dig lugn. Våra experter har 5+ års erfarenhet av att skydda utsatta svenskar.
Handläggare med erfarenhet av att att hjälpa 40 000+ kunder. Skyddar din identitet mot ekonomisk förlust och hjälper dig att återställa kreditvärdigheten vid en identitetskapning.
En specialiserad jurist tar över ditt ärende för att återställa din kreditvärdighet vid bedrägeri eller kapad identitet.
Vissa säger identitetskapning, andra ID-stöld eller ID-kapning. Oavsett benämning är det ett av Sveriges vanligaste bedrägerier enligt Stockholmspolisen.
Kreditbedrägerier och identitetskapningar ökar i snabb takt och varje år sker det långt över 100 000 ID-kapningar i Sverige. Redan 2015 anmäldes 185 000
ID-kapningar och sedan dess har brottet ökat för varje år. Mindre en 1% av brotten hinner polisen med att utreda och lösa*
*Källa Nationellt bedrägericenter & Sifo
En ID-kapning eller ID-stöld är när någon stjäl din identitet för att köpa och göra saker i ditt namn. Det vill säga använder ditt personnummer, ditt namn, ID-handlingar eller inloggningsuppgifter för att låtsas vara du och köpa saker och ingå ekonomiska avtal. Att råka ut för en identitetsstöld kan bli väldigt jobbigt för den drabbade.
Vi vill gärna hjälpa till. Kontakta vår kundservice för snabba svar.
Din bevakning går via det svenska systemet Monitum. I denna tjänst ingår till exempel Bisnode och CreditSafe som är två av Sveriges största upplysnings- och datahanteringsföretag. Alla kreditupplysningar som tas hos dessa företag larmar dig. Företag som exempelvis Klarna eller dom största telekombolagen i Sverige köper upplysningar via dessa företag och larmar därmed.
När vi märker att det har skett en kreditförändring, till exempel att det har tagits ett lån, beställts ett mobilabonnemang eller gjorts en adressändring, så skickar vi ett sms och ett e-mail för att försäkra oss om att det är du som tagit ett lån eller om det är någon annan som har gjort det i ditt namn. Har någon missbrukat din identitet kommer ditt ärende att bearbetas av en avdelning som påbörjar en utredning tillsammans med dig. Vi kommer att hjälpa dig att bestrida eventuella krav eller fakturor som du har fått samt hjälpa dig att återställa din identitet. Skulle vår avdelning som hjälper dig inte lyckas bestrida och hjälpa dig kan du i vissa fall få juridiskt stöd enligt de allmänna villkor för tjänsten.
Om du har konstaterat att någon brukat din identitet och vill ha assistans så ringer du vår spärrlinje på 0771 – 740 000 som är öppen dygnet runt. Vår personal kommer hjälpa dig att gå igenom vad som ska spärras och hjälper dig att hantera situationen samt utföra spärr hos de största kreditupplysningsföretagen.
Ditt ID-Skydd larmar inte när du gör köp på internet, utan när det sker kreditupplysningar eller görs ändringar i uppgifter som rör ditt personnummer.
Logga in på minasidor.tryggsam.se och klicka på Händelser. Där ser du vad som utlöste larmet.