Notice brandlarm

Mest förekommande frågor kring Notice brandlarm

Min brandvarnare tjuter, men ni ringer inte upp? 

Prova först med att byta batteri. Om brandlarmet inte slutar tjuta så kontakta vår kundtjänst så ska vi felsöka. 

Brandvarnaren har ramlat ned från taket och fungerar inte, vad gör jag?

Kontakta vår kundtjänst så vi kan göra en felsökning. 

Kan jag ta med mig brandvarnaren när jag flyttar?

Absolut. Sätt upp brandvarnaren i ditt nya hem och hör av dig till oss med din nya adress. Du kan också uppdatera adressen själv på minasidor.tryggsam.se

Kan jag testa min brandvarnare själv?

Det går bra. Vi rekommenderar du testar brandvarnaren minst en gång var tredje månad eller när du varit borta längre perioder. Håll in knappen i ca 3-5 sekunder och svara sedan när larmcentralen ringer. Meddela då att det är ett test.

Om larmet går och jag inte svarar, skickar ni ut brandkåren då?

Nej, vi börjar med att ringa på din kontaktlista. Vi hjälper till att larma SOS först när en brand har bekräftats. Målsättningen är att få dit någon fortare än vad brandkåren klarar av då brandkåren oftast inte kan hindra brand utan motverka spridning.

Jag har frågor om mitt avtal/avtalstid?

Kontakta vår kundtjänst för att få veta hur just ditt avtal serut.

Jag har inte fått min brandvarnare ännu?

Då behöver vi spåra din brandvarnare för att se var den är. Börja med att kontakta vår kundtjänst så tar vi det därifrån. 

Har du fortfarande inte hittat ditt svar kan du alltid kontakta oss!

Mobilt Brandlarm