ID-Skydd

Mest förekommande frågor kring ID-Skydd

Jag har blivit ID-kapad, vad gör jag nu?

Kontakta omedelbart vår spärrlinje på 0771-740 000 så kommer dem hjälpa dig att spärra ditt personnummer och vägleda dig i nästa steg. Läs mer om detta här!

Jag misstänker att jag har blivit ID-kapad, vad gör jag nu?

Logga in på minasidor.tryggsam.se och kolla under händelser, är det tex en kreditupplysning du inte känner igen kontaktar du vår spärrlinje 0771-740 000. Du kan även ringa kundservice.

Jag handlade på nätet med mitt bankkort men fick inte larm från er?

Ditt ID-Skydd larmar inte när du gör vanliga köp på internet, utan när det sker kreditupplysningar eller görs ändringar i uppgifter som rör ditt personnummer.

Jag brukar få larm men vid just denna kreditupplysning fick jag inte larm?

Vi samarbetar med Binode och Creditsafe, så förmodligen har upplysningen gjorts hos något annat bolag än dessa. Idag finns inget ID-skydd som täcker alla kreditupplysningar eller källor.

Jag har fått larm, men hur ser jag vad som har hänt?

Logga in på minasidor.tryggsam.se och klicka på Händelser. Där ser du vad som utlöste larmet.

Jag har nytt konto/kredit-kort, hur lägger jag till det?

Logga in på minasidor.tryggsam.se och klicka på Spärrservice. Där ser du alla dina registrerade kort och där kan du också enkelt ta bort gamla kort och lägga till nya.

Jag har frågor om mitt avtal/avtalstid?

Du är välkommen att kontakta vår kundtjänst för att få veta hur just ditt avtal ser ut.

Bevakar Tryggsam mina kortköp och internetköp?

Nej, Ett ID skydd bevakar specifikt ditt personnummer och händelser i dina personuppgifter. Oftast har din kortleverantör en app du kan ladda ner som övervakar dina köp.

Har du fortfarande inte hittat ditt svar kan du alltid kontakta oss!

ID-Skydd