Fakturafrågor

Mest förekommande fakturafrågor

Jag har skickat in autogiroblankett/registrerat autogiro via min internetbank, men jag får ändå en pappersfaktura?

Den pappersfaktura du har fått skapades och skickades ut till dig innan ditt autogiro blev godkänt. Du behöver betala denna månadsfaktura som tidigare, men från och med nästa månad drar vi din betalning via autogiro.

Varför är fakturan högre än det jag fått höra tidigare?

Om du upplever att månadskostnaden är högre kan det bero på att första fakturan kan avse några dagar månad ett beroende på när du köpte tjänsten och sedan hela avgiften för kommande månad.

Måste jag få faktura i papper och hemskickad?

Nej, vi erbjuder både autogiro och e-faktura. Du kan enkelt aktivera autogiro nu direkt här! 

Jag har fått en påminnelse på fakturan, men jag fick aldrig den första?

Det kan vara så att posten inte har levererat. Kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt så hjälper vi dig.

Jag har fått en påminnelse på min faktura/ Inkassokrav trots att jag har betalat? 

Så ska det absolut inte vara. Troligtvis har denna skickats samma dag som du betalat. Kontakta kundtjänst så löser vi givetvis detta.

Jag hittar inte vilket bankgiro eller plusgiro jag ska betala till?

Betalningsmottagare Svea Ekonomi Bankgiro: 393-7588 Plusgiro: 4168101-6, detta gäller både privatkunder och företagskunder. Är du fortfarande osäker är du välkommen att ringa vår kundtjänst. Framöver finner du detta till vänster på fakturan.

Jag hittar inget inbetalningskort på fakturan, hur ska jag betala?

Vi har i samband med lanseringen av vår nya hemsida även förfinat och gjort om fakturan. Detta gör att den ser lite annorlunda ut. Du klipper som tidigare bort nedre delen på fakturan. Är du osäker så kontakta vår kundtjänst.

Hur ser jag om fakturan är betald?

Du kan logga in på minasidor.tryggsam.se och se alla dina fakturor. Där ser du också vilka fakturor som är betalda och inte.

Har du fortfarande inte hittat ditt svar kan du alltid kontakta oss!

Fakturafrågor